קידום בגוגל: דגשים לעיצוב אתר כדי לשפר יחס המרה

דף הבית >> קידום בגוגל: דגשים לעיצוב אתר כדי לשפר יחס המרה
אחד הנושאים הכי קריטים בהצלחה של אתרים הוא יחס ההמרה.
זהו גם נושא שלעיתים קרובות נשאר די מוזנח ביחס ליתר מערך הקידום של האתר. בשביל להבין מהי החשיבות של יחס ההמרה, צריך טיפה 'לשחק' עם הנתונים של האתר שלנו ולערוך השוואות שונות בהנחה ששיפרנו את יחס ההמרה. אתרים בעלי חווית משתמש וגם יחס המרה גבוה נהנים גם מאפקט קידום בגוגל שכן גוגל מעדיף אתרים שמשרתים את הגולש בצורה הטובה ביותר – ויש לכם את הכלים והיכולת למדוד שביעות רצון גולשים, מהרבה בחינות.
מכיוון שמדובר במספרים קטנים יחסית של המרה, כל שינוי יביא לתוצאות גדולות בשורה התחתונה. תחשבו על זה כך: יש הרבה גולשים שמגיעים לאתר שלכם, מתעניינים במה שיש לכם להציע ואפילו היו יכולים לבצע רכישה או כל המרה אחרת אבל הם 'נופלים' בדרך.
משהו גורם להם לעזוב ולא להמיר. אחרי כל המאמצים שעשיתם ברכישת הלקוח - קידום, פרסום, תחזוקה של אתר או אפילו פעולות 'אוף ליין' - איבדתם את הלקוח ממש כשהוא כבר 'עם הארנק ביד'. במאמר הזה נבין כיצד שינויים קטנים ותשומת לב לפרטים או דברים גדולים יותר בעיצוב האתר יכולים לשנות את יחס ההמרה באתר שלכם.
בואו ניגש ישר לעניינים:
 

יחס המרה ועיצוב האתר - מה הקשר?

לפני שנגיע לנקודות שהן ממש קשורות לעיצוב או תכנון חוויית המשתמש באתר, בואו ניגע בעוד משהו שמד משפיע על יחס ההמרה והוא מהירות האתר. לפני שנגיע להשפעה של עיצוב האתר על המהירות, ניגע באחסון. אחסון איכותי ומתאים לצרכי האתר הוא דבר בסיסי בתפקוד ומהירות האתר ומכאן גם שמשפיע בבירור על יחס ההמרה. אתר מהיר שמשתמש בVPN יהיה כזה שגולשים לא נהיים מתוסכלים מלגלוש בו. בנוסף לאחסון, מהירות האתר תהיה מושפעת גם מאופטימיזציה של תמונות, סרטונים ושל פשטות הקוד בדפים השונים. מה שמוביל אותנו לנקודה הראשונה:
 

אופטימיזציה באתר

אופטימיזציה זהו חלק מכריע של קידום בגוגל.
בכדי להגיע למהירות טעינה טובה, יהיה עליכם לדאוג שכל התמונות שלכם עולות בגרסה הכי קטנה שניתן. עיצוב דפים שמשתמשים במעט תוספים או בקוד פשוט הוא עדיף. כיום ישנן תוכנות שמבצעות עבורכם דחיסה של תמונות לגודל הרצוי וניתן לעשות זאת ב'באלק' כלומר להרבה תמונות ביחד.

 

גרסאות מובייל ומכשירי טאבלט

אחד הגורמים לנטישת גולשים לפני שהמירו הם אתרים שפשוט לא נראים טוב במכשיר שממנו הם גולשים. אם האתר שלכם איננו רספונסיבי אז זו תהיה התחלה טובה. אבל זה לא מסתיים בזה. הגלישה ממובייל היא מאד שונה: שטח המסך קטן יותר וההפעלה נעשית על ידי האצבע ולא על ידי עכבר. אתר המובייל (נייד) יכיל בדר"כ פחות אינפורמציה וישאיר רק את זו החשובה. למי שגולש ממכשיר נייד גם כנראה אין זמן או סבלנות לקרא הרבה טקסטים או להתעמק בתמונות עם פרטים מרובים וקטנים.
התאמה של האתר שלכם למכשירים ניידים תכלול גם כפתורים שמותאמים ללחיצה עם האגודל במיקום נוח. לחצן קטן מידי או מרוחק יהפכו את הגלישה באתר שלכם למייגעת וידרשו למשל שימוש בשתי ידיים או קירוב הטלפון לעיניים. גורם נוסף בניידים הוא הקונטרסטיות או הניגודיות. זו תעזור לגולשים להתמודד עם הבדלים גדולים בין אור לחושך וגלישה באור שמש מלא.
 

משפך המרה פשוט

הדרך בה עובר הגולש עד ההמרה נקראת גם 'משפך המרה'. זאת מכיוון שהוא יכול להכנס אל האתר מכיוונים שונים: מהבלוג או בעקבות חיפוש תמונה למשל. לא משנה מהיכן הגולשים הגיעו, בסוף אנחנו רוצים שיגיעו ויעשו המרה. כאשר יש לנו באתר גולשים 'חמים', כלומר כאלו שכבר מוכנים לרכישה או המרה מסוג אחר, אתם עדיין עלולים לאבד אותם אם משפך ההמרה שלכם יהיה ארוך מידי. נסו לצמצם את השלבים השונים בהמרה למינימום ההכרחי. חלק מהשלבים ניתן יהיה להשלים במועד מאוחר יותר, לאחר שהבטחנו את ההמרה. גם הדרך עצמה, עד הרכישה יכולה להיות פשוטה. תוכלו להשיג זאת על ידי קישור ישיר לעמוד הרכישה או ההמרה באופן ברור ומזמין מכל דף.
 
הידעתם? בוויקס ניתן לעצב אתרים יפים במיוחד -  למידע נוסף.
 

הציגו נתונים בצורה טובה

זה נכון בעיקר למי שההמרה באתר שלו היא מכירה. לפני כל רכישה יש מספר דברים שהרוכש הפוטנציאלי בודק על המוצר. שימו לב שאני מדבר כאן אפילו על רוכש שמוכן לרכישה. כאשר מצרפים את כל הדברים הללו הם יכולים להיות רבים מאד, למשל: מדיניות החזר כספי; תקני בטיחות; גדלים ומידות; תאימות עם מכשירים נוספים; עלויות נלוות; אחריות; עלויות משלוח ועוד הרבה מאד דברים תלוי במוצר או בשירות.
המשימה שלכם בעיצוב האתר היא לוודא שלקוחות פוטנציאלים לא נוטשים מפני שלא מצאו מיד את מה שרצו לבדוק. אתם מוכרים צעצוע שעומד בתקן בטיחות? יכול להיות שיהיה מי שלא ימשיך את הרכישה אם הוא לא יבין זאת כבר בתצוגה הראשונית של המוצר. יכול להיות שתצטרכו להפעיל את הראש ולספק אפשרויות צפיה בפרטים נוספים אבל הן חייבות להיות קלות לגישה. אותו לקוח חייב 'להבין' שמה שהוא מחפש כנראה נמצא שם ושזה לא מאמץ גדול לבדוק זאת (לא מצריך פתיחת דף או גלילה מרובה למשל).
 

קריאה לפעולה

שימו דגש עיצובי על הקריאה לפעולה. זהו איזור שצריך להיות מוקפד מבחינת התכנון שלו. הוא צריך להיות כמובן ברור מבחינה גרפית כדבר ראשון אבל גם צריך להופיע במיקום אסטרטגי. חיזוק חברתי או המלצות של מומחים יהיו למשל סביבה נהדרת לקריאה לפעולה. אתם בעצם רוצים להגיד משהו כזה 'תראה כמה חברים שלך/ מומחים בתחום אהבו את המוצר, עכשיו תקנה גם אתה'.
 

סיכום

עיצוב שמוכוון ליחס המרה זה לא דבר שמשיגים ביום אחד. לכל אתר הנקודות הספציפיות, המגבלות וההזדמנויות שלו. בשביל להגיע לעיצוב מנצח צריך יהיה לייצר גרסאות ולערוך מבחני AB בינהן באופן שוטף. זה יבטיח שתהליך שיפור האתר והגברת יחס ההמרה אף פעם לא נעצר. למי שלא התייחס לנקודות שבמאמר עד כה יש לי דווקא חדשות טובות - יתכן שכמה פעולות קטנות באתר יביאו לך עוד הרבה המרות!